Gå til indholdet
Main Menu
  • Vælg bilmærke

      Alfa Romeo

      Se vores udvalg

      Audi

      Se vores udvalg

      BMW / MINI

      Se vores udvalg

      BYD

      Se vores udvalg

      Ford

      Se vores udvalg

      Mercedes

      Se vores udvalg

      Skoda / SEAT / CUpra

      Se vores udvalg

      Hongqi

      Se vores udvalg

      Porsche

      Se vores udvalg

      Tesla

      Se vores udvalg

      Volkswagen

      Se vores udvalg

      Volvo / Polestar

      Se vores udvalg

      Xpeng

      Se vores udvalg

      Komplethjul

      Se vores udvalg

      Udvalgte Speciale Fælge

      Se vores udvalg
  • Andet udstyr

      Chiptuning / Racechip

      Se vores udvalg

      Hub-kit / Spacere

      Se vores udvalg

      Trinbrædder

      Se vores udvalg

      Spoilers

      Se vores udvalg

      Sænkning / luftundervogn

      Se vores udvalg

      Andet udstyr

      Se vores udvalg
  • Lagersalg
  • Finansiering
  • Information
    • TÜV & KBA
    • Montage & afbalancering
    • Hvad er TPMS?
    • Handelsbetingelser
    • Webshop
  • Artikler
  • Profil
    • Referencer
Kontakt os
Kontakt os

Hvad er TPMS?

Du er velkommen til at lade os undersøge hvilket system, din bil er udstyret med

Info om TPMS ventiler

Da EU valgte at lovgive omkring dæktryksovervågning, var det for at øge fokus på dæktrykkets betydning for trafiksikkerheden. Når du kører med for lavt dæktryk, mister bilen balancen, så at sige. Bilen får tendens til at slingre og blive ustabil – særligt i sving, ved høje hastigheder og i forbindelse med undvigelsesmanøvrer.

Med et lavt dæktryk forlænges bremselængden, og de sikkerhedssystemer, der skal sikre dig stabilitet, ABS og ESC, kan ikke præstere optimalt. Hvor det tidligere var en opgave for dig som bilist at kontrollere dæktrykket manuelt på alle fire hjul med jævne mellemrum, overvåges dæktrykket nu elektronisk med det system, man kalder TPMS.

Direkte & indirekte TPMS

Der findes to forskellige systemer til dæktryksovervågning:

– Direkte TPMS
– Indirekte TPMS

Af de to systemer er direkte TPMS det mest præcise. Systemet fungerer ved, at de sensorer, der er placeret i en ventil på hvert enkelt hjul, måler dæktrykket i hjulet. Det gør de endda, mens bilen står stille. Dette sikrer en hurtig, præcis og detaljeret registrering af data på hvert dæk.

Indirekte TPMS måler ikke på hverken selve dæktrykket eller temperaturen, og det kan ikke registrere et fald i dæktrykket, når bilen holder stille. Derimod måler indirekte TPMS omløbshastigheden på hvert hjul. Hvis systemet registrerer en forskel mellem hjulenes omdrejningshastighed, er det et tegn på uregelmæssigheder i dæktrykket, og det udløser en advarsel.
Find os på instagram
Catiwheels startede som en hobby med passion for biler, og udviklede sig til professionel rådgivning i alt inden for fælge, dæk og tilbehør.

Besøg vores

Showroom

Ellekær Vænge 1,
3660 Stenløse
Du er velkommen i vores showroom efter aftale.
Sitemap
  • Lagersalg
  • Finansiering
  • TÜV & KBA
  • Montage & afbalancering
  • Hvad er TPMS?
  • Handelsbetingelser
  • Profil
  • Kontakt os
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
Kontaktoplysninger

Tlf. +45 4050 8388

kontakt@catiwheels.dk

Facebook

Instagram

© 2022 Catiwheels - CVR 38253964
Designet af Aveo web&marketing
Main Menu
  • Alfa Romeo
  • Audi
  • BMW
  • BYD
  • Ford
  • Mercedes
  • Skoda / SEAT / Cupra
  • Hongqi
  • Porsche
  • Tesla
  • Volkswagen
  • Volvo / Polestar
  • Xpeng
  • Komplethjul
  • Udvalgte Speciale Fælge
Main Menu
  • Chiptuning / Racechip
  • Hub-kit / Spacere
  • Trinbrædder
  • Spoilers
  • Sænkning / luftundervogn
  • Andet Udstyr
Main Menu
  • Lagersalg
  • Finansiering
  • TÜV & KBA
  • Montage & afbalancering
  • Hvad er TPMS?
  • Handelsbetingelser
  • Profil
  • Artikler
  • Referencer
  • Webshop